dina-idea

ساخت وبلاگ

ارتودنسی دندان چیست و چه افرادی به آن نیاز دارند؟

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که به هماهنگ و صاف کردن دندان ها و فک ها می پردازد. به زبان ساده تر، در این رشته، دندان ها صاف شده و فک ها تراز می شوند. 

 

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی؛ از زبان متخصص ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی، یکی از محبوب‌ترین ارتودنسی‌ها میان بیماران و متخصصین ارتودنسی است. دلایل مختلفی برای آن هست؛ از جمله متحرک بودن برخی از نوع‌های آن و همچین مشخص نبودن آن در دهان بیمار به هنگام لبخند زدن.

البته این ارتودنسی، مزایا و معایبی دارد؛ که برای هر فرد متفاوت متفاوتی است. دندانپزشک متخصص ارتودنسی، پس از بررسی دهان و دندان بیمار، می‌تواند در این باره، نظر دهد.

این مقاله، به بررسی جوانب ارتودنسی نامرئی از دیدگاه متخصص ارتودنسی، دکتر سعید قریشی، خواهد پرداخت. در صورت مفید بودن این مقاله، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

ارتودنسی نامرئی چیست؟

در دنیای دندانپزشکی، ارتودنسی‌های مختلفی داریم که یکی از آن‌ها، ارتودنسی نامرئی است.

ارتودنسی نامرئی، چند نوع مختلف دارد. مثل ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با الاینر شفاف و ارتودنسی با براکت سرامیکی. از این 3 نوع مختلف، متناسب با دیدگاه متخصص ارتودنسی و بودجه بیمار برای انجام سیم کشی دندان، یکی انتخاب می‌شود.

 

مزیت اصلی سیم کشی نامرئی: نامرئی بودنش!

شده بخواهید به یک مهمانی بروید و ظاهر دندان‌هایتان موجب کاهش اعتماد به نفس شما بشود؟ حالا روی دندان‌های خود ارتودنسی مرئی را می‌بینید که با ظاهری غیرجذاب با براکت‌های فلزی، شرایط قبلی را ایجاد کرده.

نامرئی بودن ارتودنسی، راه حل شما است! با استفاده از این سیم کشی، اگر فردی به دندان‌های شما خیلی دقت کند، متوجه آن‌ها خواهد شد. در غیر این صورت، فردی نمی‌فهمد که شما تحت درمان دندانپزشک متخصص ارتودنسی قرار گرفته‌اید.

 

قیمت ارتودنسی نامرئی: بزرگترین عیب آن!

درست فکر کرده‌اید. تمام این مزیت‌ها، بدون افزایش هزینه امکان پذیر نیست. قیمت ارتودنسی نامرئی، بسته به نوعش فرق می‌کند.

از 1000 دلار بگیرید تا 5000 هزار دلار؛ البته قیمت ارتودنسی فک بالا یا فک پایین با ارتودنسی هر 2 فک با هم مختلف است. معمولا قیمت سیم کشی یکی از فک‌ها، حدود سه پنجم (5/3) قیمت ارتودنسی نامرئی هر دو فک هست.

البته اگر بخواهید تا ارتودنسی در ایران تولید شود (تکنولوژی ساخت چند نوع از انواع ارتودنسی هست)؛ قیمت کمتری خواهید پرداخت.

 

انواع ارتودنسی نامرئی: از ثابت تا متحرک

سه نوع اصلی ارتودنسی نامرئی داریم:

 

ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی: دقت کرده‌اید افرادی که سیم کشی می‌کنند؛ معمولا یکسری اشیاء فلزی زمخت بر روی دندان‌هایشان دارند.

در این نوع، آن براکت‌ها دیگر فلزی نیست؛ به جای فلز از سرامیک استفاده شده که بی‌رنگ هست و وقتی آن را روی دندان‌تان بگذارید، انگار چیزی نیست.

قیمت این نوع، حدود 1000 تا 2500 دلار است.

 

ارتودنسی لینگوال: در این نوع، به جای این که براکت (همه اشیاء که روی دندان قرار می‌گیرند) بر روی هر کدام از دندان‌های شما نصب شود (با چسب مخصوص این کار انجام می‌شود)؛ این براکت‌ها را پشت دندان شما می‌چسبانند.

عیب این نوع، کمی آزار و اذیتی است که دارد.

قیمت ارتودنسی لینگوال، مثل نوع قبلی است (بین 1000 تا 2500 دلار)

 

ارتودنسی با الاینر شفاف: لقب گران‌ترین ارتودنسی نامرئی، به الاینر شفاف می‌رسد. هر دو مورد قبلی که گفتم، ثابت بودند؛ اما این نوع، متحرک هست.

یعنی هر موقعی که خواستید، می‌توانید آن را از روی دندان‌تان بردارید (البته نباید روزی بیش از 2-3 ساعت این کار کنید).

قیمت این نوع ارتودنسی، بین 3.1 تا 5.2 هزار دلار هست؛ البته الزامی در این نیست که اگر متخصص ارتودنسی گفت باید ارتودنسی نامرئی کنید، این نوع را انتخاب کنید.

 

 

یافتن بهترین روش ارتودنسی با "متخصص ارتودنسی"

تا به این جای مقاله، برایتان از مزایا و معایب ارتودنسی گفتم؛ اما خب، در انتهای کار باید حتما نظر یک متخصص ارتودنسی را برای انجام این کار بدانیدهر کدام از انواع ارتودنسی نامرئی که بیان شد، مراحل متفاوتی برای انجام دارد و همان طور که دیدید، هزینه‌هاشان از زمین تا آسمان متفاوت است.

بگذارید برایتان در ادامه کمی پیرامون متخصص ارتودنسی بگویم تا با آگاهی بیشتری، متخصص ارتودنسی انتخاب کنید.

 

متخصص ارتودنسی؛ نه دندانپزشک ارتودنسی!

شاید فکر کنید دندانپزشک ارتودنسی همان متخصص ارتودنسی است؛ اما باید بدانید که نیست. چرا؟ چون متخصص ارتودنسی مدارج لازم را برای انجام ارتودنسی کسب کرده؛ اما دندانپزشک، مدارک و تحصیلات مرتبط با ارتودنسی ندارد.

به همین خاطر توجه کنید، حتما متخصص ارتودنسی دارای پیشینه انتخاب کنید.

 

دندانپزشک متخصص ارتودنسی

در این بین، برخی از متخصص‌های دندانپزشک، مدارک ارتودنسی می‌گیرند. آن‌ها را دندانپزشک متخصص ارتودنسی صدا می‌زنند که تفاوتی با متخصص ارتودنسی‌ای که تا به الان برایتان گفتم، ندارد.

در واقع برای متخصص شدن در سیم کشی دندان، ابتدا باید دندانپزشک شد؛ بعد به عنوان تخصص، ارتودنسی را انتخاب کرد.

دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی دندان، دارای بورد تخصصی ارتودنسی کشور کانادا (FRCDC) و دیپلم فلوشیپ هستند. شما میتوانید طیف گستردهای از خدمات همچون ارتودنسی بزرگسالان، ارتودنسی کودکان، ارتودنسی نامرئی و ... را در مطبهای ایشان دریافت کنید.

dina-idea...
ما را در سایت dina-idea دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dina dinaaa بازدید : 251 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 14:03

شاید شما هم با این تجربه روبرو شده باشید که در آرایشگاه با شنیدن اصطلاحات خاص و مبهم آرایشگرتان گیج شده اید و از پرسیدن معنی آن ها و یا تفاوتشان خجالت کشیده اید. خوشبختانه این روزها در فضای وب حجم زیادی از اطلاعات درباره این موضوعات وجود دارد و با جستجوی ساده هر کلمه مطالب زیادی پیدا می شود.

اما آیا تمام این مطالب مفید و درست هستند؟ باید بگوییم که در فضای وب فارسی مطالب غیر دقیق و به دردنخور زیاد است. پس اگر به دنبال توضیحات فارسی هستید هر جایی وقتتان را تلف نکنید.

در این مطلب می خواهیم ژلیش ناخن و نحوه تعیین هزینه ژلیش ناخن را برای شما به سادگی توضیح دهیم تا وقتی به مرکز زیبایی مراجعه کردید با اعتماد به نفس کامل خدمات مورد نیازتان را درخواست کنید.

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.

لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند. یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند!

نحوه ژلیش ناخن این گونه است که بعد از آنکه ژلیش مورد نظر را کاملاً روی همه ناخن‌ها زدید، باید دست خود را برای مدت ۱۵-۶۰ ثانیه در دستگاه ژلیش ناخن یعنی زیر لامپ LED قرار دهید. همچنین می‌توان از لامپ UV یا همان ماورای بنفش هم برای یک یا چند دقیقه استفاده کنید. زمان ذکر شده برای استفاده از لامپ‌ها با توجه به نوع لامپ و یا برند خود لاک‌ها متغیر است. لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود و خودش را می‌گیرد. آنچه در مورد لاک ژلیش در این مرحله مهم است، این است که این لاک باید به خوبی و در زمان تعیین شده خشک شود، حتی در برخی مواقع اگر احساس شود که لاک کاملاً خشک نشده، باید مجدد در زیر نور لامپ قرار گیرد. چون هیچ روش دیگری به غیر از این لامپ‌های مخصوص قادر نیست که ژلیش ناخن را خشک کند. ژلیش ناخن پا هم به همین روش انجام می‌شود.

 

تفاوت لاک معمولی و ژلیش ناخن

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست. لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود. اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

ژلیش ناخن برای ناخن‌های طبیعی شما ضرری ندارد. البته که برخی از گزارش‌های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش ناخن به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ها به دلیل ماهیت خود ژلیش نیست، بلکه نحوه پاک کردن آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد. اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن مراحل با دقت انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌کننده استفاده شود، هیچ آسیبی به ناخن‌های شما نمی‌رسد.

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن می‌شود. ولی حقیقت این است که ناخن در واقع از قسمت‌های مرده بدن محسوب می‌شود که نیاز به نفس کشیدن ندارد!

 

اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید که بافت ناخنتان کمی آسیب دیده، از کرم یا روغن‌های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده کنید. در زمان مانیکور کردن کوتیکول ناخن که همان لایه پوستی کنار ناخن است را جدا نکنید، چون می‌تواند باعث عفونت شود.

 

یک مجله بسیار مفید و جامع از مطالب که برای حل چالش های روزمره طراحی شده است را می خواهیم به شما معرفی کنیم؛ مجله خدمت از ما. "خدمت از ما" یک بازار آنلاین از خدمات است که برای سفارش ودریافت بیش از 350 نوع خدمت می توانید به آن مراجعه کنید. در مجله خدمت از ما، بیشتر موضوعات تخصصی که یافتن اطلاعات دقیق در آن ها مشکل است از جمله موضوعات مرتبط با خدمات زیبایی پوست و مو، مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

 

هزینه ژلیش ناخن چقدر است؟

هزینه ژلیش ناخن در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌تواند از ۴۰-۱۲۰ هزار تومان متغیر باشد. قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود. برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌شود.

dina-idea...
ما را در سایت dina-idea دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dina dinaaa بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 13:47

 

نصب شیرآلات ساختمانی یکی از کارهایی است که در آخرین بخش از لوله کشی ساختمان قرار می گیرد و شاید در نظر بعضی افراد بسیار کار ساده‌ای باشد اما اینطور نیست، نصب شیرآلات با توجه به نوع شیرآلات خریداری شده، محل نصب آن و مدرن بودن یا قدیمی بودن آن متفاوت است. در ادامه به نحوه نصب شیرآلات در دو نوعی که گفته شد، قیمت تعمیر شیرآلات و همچنین قیمت نصب شیرآلات  جدید می‌پردازیم.

 انواع شیرآلات و نصب آنها

 به طور کلی شیرآلات به دو دسته تقسیم می‌شوند که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم.

  • شیرآلات دیواری: شیرآلاتی که به دیوار وصل می‌شوند مثل شیرآلات توالت و حمام .
  •  شیرآلاتی است که روی سینک ظرفشویی یا روشویی نصب می‌شوند

  که نصب این دو نوع شیر بایکدیگر متفاوت است در زیر نحوه نصب شیرآلات دیواری و شیرآلات روسینکی بیان شده است.

 نحوه نصب شیرآلات دیواری:

 برای نصب شیرآلات دیواری برای هر شیرآب سرد و آب گرم  دو لنگی وجود دارد (لنگی یک قطعه فلزی زاویه دار است) ابتدا به کمک تفلون یک سر این دو لنگی را تفلون می پیچید و بعد لنگی‌ها را بر روی سوراخ‌های دیوار قرار دهید و محکم کنید. سپس پولک‌های شیر را به کمک دست روی لنگی های ببندید و واشر مورد نظر را کف شیر ببندید و در نهایت شیر را به وسیله آچار فرانسه روی لنگی‌ها نصب کنید، در این جا مراحل نصب شیرآلات تمام می‌شود و کافی است که بوسیله شیرها عمل قطع و وصل شدن آب را تست کنید و از درست نصب شدن آن اطمینان حاصل کنید.

در آخر باید بدانید که نصب تمامی شیرآلات دیواری به همین صورت است و اگر متعلقاتی دارد مثل نصب شیرآلات توالت، فقط کافی است که شلنگ را به شیر نصب کنید و نگهدارنده آن را در فاصله‌ای مناسب از آن قرار دهید.

نحوه نصب شیرآلات رو سینکی:

 نصب شیرآلات بر روی سینک یا روشویی بسیار راحت تر از نصب شیرآلات دیواری است؛ در نصب این نوع از شیرآلات فقط نیاز به واشر آب بندی و مهره محکم کننده است که هنگام خرید شیرآلات درون بسته بندی است.

قیمت تعمیر شیرآلات به چه صورت است :

گاهی اوقات هست که شیرآلات شما تنها نیاز به تعمیر دارد و تعمیر آن از نظر هزینه به صرفه تر است مثلا زمانهایی که شیر شما نشتی دارد یا سر و صداهای اضافی می دهد، تمام این موارد با یک تعمیر ساده حل می‌شود. اگر شما هنگام بررسی تنها نیاز به تعمیر شیرآلات داشته باشید، برای دانستن هزینه تعمیرات لازم است بدانید که  قیمت تعمیر شیرآلات می‌تواند متفاوت شود، گاهی اوقات نیاز به تعمیر خاصی نیست و به راحتی و بدون هزینه خاصی شیر مورد نظر درست می‌شود، اما گاهی اوقات است که هنگام بررسی متوجه می‌شوید که نیاز به خرید و یا تعویض قطعه‌ای خاص است که این هزینه به هزینه اجرت تعمیرکار اضافه می‌شود. پس برای دانستن قیمت تعمیر شیرآلات باید از قبل علت و مشکل شیرآلات را بدانید و بعد کار را به متخصص بسپارید.

عوامل موثر بر قیمت نصب شیرآلات:                                             

 قیمت نصب شیرآلات به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان هزینه دقیقی برای آن مشخص کرد.

  • قیمت شیرآلات مصرفی
  • نوع شیرآلات: نصب شیرآلات مدرن نسبت به شیرآلات ساده زمان و کار بیشتری دارد که این موارد در قیمت نصب شیرآلات موثر است.
  • تعداد شیر آلاتی که قرار است توسط نصاب نصب شود.
  • محل نصب شیرآلات: یکی از عوامل مهم مکانی است که قرار است شیرآلات نصب شود.
  • اجرت نصاب یا تعمیرکار

علاوه بر موارد بالا و اجرت نصاب، محل خانه شما و طولانی بودن مسیر رفت و آمد هم در قیمت نصب شیرآلات تاثیر دارد.  

dina-idea...
ما را در سایت dina-idea دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dina dinaaa بازدید : 252 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 16:04

از مشکلاتی که افراد را اذیت می کند، پیدا شدن و وجود حشرات موذی و چندش آور در خانه است. سمپاشی منازل از راهکارهای مفید و خوب است که می تواند با این مشکل مقابله کند، اما قبل از سمپاشی منازل بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و نکاتی را در این مورد بدانید.

اول از هر چیز شما باید بدانید علت و منشا پیدا شدن این جانواران موذی کجاست، و بعد با توجه به نوع حشره، سم مورد نیاز و مناسب آن را برای سمپاشی منازل تهیه کنید و یا از شرکت های خدماتی سمپاشی منازل کمک بگیرید. به دلیل تنوع در سم ها، آنها به شما برای انتخاب بهترین گزینه و اینکه در چه فواصل زمانی این کار را انجام دهید کمک می کنند.

موریانه، ساس، سوسک، کک، موش خانگی، مورچه و یا گاهی اوقات رتیل و عقرب از جمله حشرات و جانوران موذی هستند که ممکن است آسایش شما را به هم بزنند.در صورت بروز همچین مشکلی، قبل از اقدام برای سمپاشی منازل، باید اگر حیوان خانگی دارید از آن محل دور کنید، غذا و مواد غذایی را از محیط بردارید، ظروف و لباسی که در معرض سمپاشی هست را حتما بردارید.

اهمیت سمپاشی دوره‌ای

یکی از راهکارها برای خلاص شدن از جانوران و حشرات موذی این است که شما به صورت دوره‌ای این کار را انجام دهید، نه اینکه یک بار سمپاشی کنید و فراموش کنید، چون به هر دلیلی به خصوص گرم شدن هوا، سر و کله این جانوران پیدا می‌شود. همچنین با سرد شدن هوا، جانورانی که در درزهای دیوار مخفی شده‌اند زاد و ولد کرده و زیاد می‌شوند. بهترین زمان برای مپاشی کردن منازل نیمه دوم سال می‌باشد.

نکات مهم در هنگام سمپاشی منازل:

در هنگام سمپاشی شما با مواد شیمیایی بسیار خطرناکی سر و کار دارید؛ به همین دلیل باید حتما به یک سری اصول توجه کنید که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم.

  • منزل را از افراد خالی کنید و تا چند ساعت پس از سمپاشی به منزل بر نگردید.
  • حتما در و پنجره ها را باز کنید تا هوا ی محیط عوض شود.
  • افرادی که حساس هستند و یا دچار مشکلات و بیماری هستند دیرتر از افراد معمولی به منزل برگردند. مانند کودکان، بیاران کلیوی و ریوی، خانم های باردار و ...
  • حتما به موارد و اقدامات پس از سمپاشی منزل را بررسی و آنها را انجام دهید.
  • متراژ و مساحت فضایی که نیاز به سمپاشی دارد
  • نوع سم مصرفی، که با توجه به نوع جانوری که در منزل وجود دارد انتخاب می‌شود زیرا بعضی ز جانوران نیاز به استفاده از سموم خاص هستند و با سم های معمولی از بین نمی روند.
  • موقعیت مکانی فضایی که قرار است سمپاشی شود.

اقدامات بعد از سمپاشی منزل چیست؟

  •     بعد از سمپاشی منازل نیاز است که به یک سری نکات توجه کرد که افراد دچار مشکلاتی مثل حساسیت، تهوع، سرگیجه و ... نشوند؛ به خصوص افرادی که در منزل خود کودک یا حیوانات خانگی دارند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • صبر کنید که همه جا خشک شود بعد وارد منزل شوید.
  • بعد از گذشت مدت زمان مناسب و مشخص شروع به نظافت کردن کنید
  • حتما از دستکش برای تمیز کردن فضابی مورد نظر استفاده کنید.
  • کف ساختمان را بعد از خشک شدن سمپاشی با تی بشویید و تمیز کنید.
  • از ضد آفت های دیگر استفاده نکنید چون ممکن است

 

با رعایت کردن اصول بالا و همچنین کمک گرفتن از شرکت های سمپاشی منازل، مثل شرکت خدمت از ما به راحتی می توانید از شر این جانوران موذی خلاص شوید.

dina-idea...
ما را در سایت dina-idea دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dina dinaaa بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 15:41